Onsdag

Idag har jag äntligen varit uppe på hästryggen igen, första gången på nästan fyra dagar - längesen jag hade en sån paus faktiskt. Det blev Otto som fick stå för premiärturen och han va faktiskt väldigt fin, red honom i ridhuset och passade på att rida igenom honom ganska ordentligt. Jobbade väldigt mycket galoppiruetter, förvänd galopp och byten. Dock hade jag väldigt ont i benet under hela passet så va ganska irriterad, men det kan han ha tycker jag! Den lilla råttan! Han går alledels för lite för tillfället, och för mycket mespass. I somras(sensommaren/början på hösten) så reds han minst så hårt varje dag ungefär vilket passade honom bättre, han behöver ju aktiveras och göra av med energi annars samlas allt bara uppe i huvudet. Men vi går ju bokstavligen mot ljusare tider så de blir nog bra!

Ebba longerade jag bara och hon va väl duktig, lite seg för att vara henne då hon brukar va helt vild när man longerar annars, speciellt när hon vilat lite. Men det va väl trevligt på ett sätt ;)

Måste ändå säga att mina hästar känns väldigt fina och fräsha för tillfället och det känns som vi kommer utvecklas en hel del iår! Finns massor att hämta in för oss alla tre :) Är otroligt taggad inför att bara köra på justnu, vill bara sitta och trimma igenom hästarna och ut och tävla! Synd att man inte har ridhus hemma, några hästar till och ingen skola! Heh.. Några månader till bara så!



Nu ska jag soooova, försöka iaf så jag orkar upp imorn! Planen är att jag ska till skolan imorgon. Har idrott på morgonen och den kan jag inte vara med på så tänkte försöka hinna longera nån häst innan jag åker, kommer nämligen inte hem förens efter fyra och då känns det lite drygt att gå ut och longera två hästar i mörkret!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: