Söndag

Idag har jag bara ridit Ebba, va typ storm och blåste jättemycket så det första hon gjorde när jag suttit upp var att flyga kors och tvärs över gårdplanen och bockade o stegrade haha.. Va dock lite halvt beredd på det så höll i mig ;) Kändes väl lite sådär att rida ut på henne då i stormen, men nån gång måste de ju lära sig så.
Hon va iaf fin idag, jobbade på en stor åttavolt och jobbade henne lite utåtställd vilket hon tyckte va väldigt onödigt och jobbigt först men sen släppte hon och va riktigt fin! I galoppen va hon rätt stökig faktiskt och sparkade en hel del, tom så mycket att jag nästan ramlade av vilket typ aldrig hänt för att en häst sparkat bakut för min del haha. Som tur är stannade hon efteråt så jag kunde kravla mig tillbaka i sadeln. Utöver det blev de nå hopp och skutt rakt upp i luften oxå haha. Hon har ju ett jävla humör den där hästen :) Annars va hon somsagt rätt fin!



Annars har jag faktiskt legat i sängen så gott som hela dagen, med sällskap av mannen i mitt liv! Som är min katt haha ;) Haft honom i över 10år tror jag och det är typ först de senaste två åren andra än jag fått klappa och gosa med honom.

Nu ska jag ut och ge kvällsmat till hästarna, de fick äta sitt eftermiddagshö inne idag eftersom vädret är så tråkigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: