Världens finaste

GUD så fin min häst va idag! Vi va alltså en sväng i ridhuset med honom + lillens ponnyer.
Först red jag igenom honom ordentligt och va rätt hård mot honom, man får passa på i ridhus då risken att man blir avbockad är inte riktigt lika stor då ;) Nu låter det ju ganska hemskt att säga att man är hård mot hästen, men det jag menar är att jag är mer bestämd och nogrann och får honom att lyssna mer. Han blev väl sur en eller två gånger och sparkade men inte så farligt! Sen så blev det lite lek, vi skulle träna på att växla med spö till imorn. Först började han bara bocka när jag skulle rida iväg men sen började han tycka det kul och blev superladdad och studsade omkring haha. Ska bli kul att komma ut på tävling imorgon, även fast det bara är en lektävling lixom :) tror de är bra för lille fjanten att leka lite oxå! 

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: