Alla hästar klara

Alla hästar motionerade och klara för dagen, Ebba longerades och Otto red jag faktiskt ut på.
Började med Ebba som jag bara longerade en snabbis, i trav bara. Finns ingen klokt ställe att göra de på men man får väl göra så gott de går. Hon var väl iaf fin, får för mig att hon har fått lite bättre aktivitet i sin bakdel nu, man kan ju alltid hoppas iaf ;)

Sen red ja alltså ut på Otto, gick faktiskt ganska bra! Red bara tometevägen framotillbaka. Han va väldigtväldigt spänd och så, men vi fick oss en härlig galopp på hemvägen iaf, som iförsig slutade med att han tvärnet och slängde sig åt sidan ned i ett dike haha..Avslutade med att rida lite på en gräsplätt men de gick väl inte helt jättebra, han gillar inte när det är blött och slirigt så han trivs bäst på grusvägarna, eller ännu bättre, på ridbana/i ridhus ;)

Måste få beklaga mig lite, för de är så fruktansvärt omotiverande att inte kunna rida klokt. Funkar lixom inte att rida ut 5 dagar i veckan, inte på en häst som Otto iallafall. Han behöver ridas 1timme intensivt i princip varje dag, och det är ju lite omöjligt i skogen när det inte går att rida ut klokt på mitt lilla pucko. Nu i 6 veckor framåt(tror jag att det är) har vi iallafall ridning två gånger i veckan på skolan, vilket är ganska bra känner jag! Men det är ju ändå 5dagar kvar att fylla, sen kommer jag inte hem från skolan förens runt 4-5 tiden på em och då är det ju påväg att bli mörkt. Nu blir det ju ljusare längre och längre på kvällarna som tur är, och om iallafall två månader så bör ju vår ridbana va ganska ridbar. Så det finns ju ett ljus i tunneln lyckligtvis nog men det är ju vägen dit som känns jävligt tung! 


Nääääääästan så man saknar snön en aning.. Då hade jag ju iallafall någonstans att rida min mupp klokt varje dag ;) 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: