Cortino

Livet blir inte alltid som man hoppats, det är då en sak som är san!

Jag är en underskrift från att förlora min allra bästa vän sen 10 år tillbaka. I halva mitt liv har han funnits där, varje dag, snart finns det ingen verklighet längre utan bara minnena kommer finnas kvar. Snart kan jag inte längre kalla honom för min... Och det gör ont, för jävla ont!





Genom alla år har jag hela tiden hoppats på att han alltid skall finnas hos mig, på ett eller annat sätt. Många har undrat varför jag som 19år fortfarande har min c-ponny kvar, väx upp, sälj ponnyn och gå vidare... Men vet ni hur skönt det är att ha en liten galen ponny som man kan sätta sig på och bara bli fullkomligt överlycklig, även på den allra värsta dagen? Om ni vetat så kan jag lova er att ni aldrig ifrågasatt!





Kalla mig omogen, töntig, ja vad ni vill, jag skiter i vilket, det är såhär jag känner och kan tyvärr inte ändra på det... Om det ändå hade varit mitt val, men att bli tvingad till det, det gör saken mycket värre....





Livet kommer inte bli det samma utan honom, det är då en sak som är säker!









Både bra och dåliga minnen såklart. ;)











Kommer alltid att älska dig ponnyn min! <3

Postat av: Anonym

Kan du inte visa bild på 3-åringen? Vad heter den? Ska du inte rida/träna/tävla den?

2012-03-26 @ 19:53:49
Postat av: Anna

Jag förstår hur du känner. Jag hade min Islandshäst från 1994-2009. Jag växte upp med henne och när jag blev äldre så ville jag ju gå vidare i ridningen och folk sa att jag hade så mycket kapacitet och att min gamla häst inte kunde ge mig någonting. Men hon var min vän och jag kunde verkligen inte släppa henne. Det blev ingen tävlingsryttare av mig just på grund av att jag vägrade släppa taget om min älskade lurvboll, Min dröm om att bli en framgångsrik dressyrryttare sprack i bitar och min kapacitet kastades bort - många blev besvikna men jag följde mitt hjärta och skulle aldrig bytt bort min gamla islandshäst mot någon av världens alla hästar.



Jag tycker att du också ska följa ditt hjärta. Hur kan någon människa Tvinga dig att göra dig av med din ponny? Vad är det som står på spel? Ibland är inte det viktigaste att vinna massa priser och vara ute och tävla. Det kanske är din dröm men för mig är det viktigaste att få ha de man älskar nära sig

2012-03-27 @ 14:50:09
Postat av: Felicia

Ska du sälja din sweden hjälm???????

För hur mycket isåfall

2012-03-31 @ 12:10:48
URL: http://feliciae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: