Fint väder och ännu finare hästar!

Ja idag har varit en riktigt bra dag, gick upp runt åttatiden och släppte ut hästarna, för att sen gå in och lägga sig och halvsova framför datorn till halv två. Haha, nej men jag är ju fortfarande rätt förkyld så lite vila är väl növändigt osv. :D

På eftermiddagen åkte jag och pappa iallafall till ridhuset med mina hästar, fast red på banan som var riktigt bra underlag på. Dessutom var det sol, så det var riktigt underbart!
Otto var väldigtväldigt töntig och dryg ibörjan, överskottsenergi x1000 och så var det massa skuggor och solljuset fick allt att se läskigt ut.. Typ. Förutom att han tvärnet, kastade sig åt alla håll, hoppade och skuttade omkring, bockade, sparkade och va lite allmänt cp så var han fin! Lite väl spänd och hög i formen men det blev bättre. Avslutade med att hoppa lite på två hinder som fanns uppställda, ett räcke och en oxer, som stod så man kunde hoppa på en åtta bla. Låg och rullade på dom för att hitta lite fin känsla och tajming, få upp galoppen och hålla mitt överliv på plats. Det är dom 2 viktigaste delarna på Otto, galoppen och min position. Avslutade att rulla över det några gånger på 135cm på båda hindrena inför tävlingen nästa helg och det kändes jättebra!
Han är ju alledels för jävla fin den där hästen ibland!

Sen longerade jag Ebba, och gud va bra det gick att göra det på klokt underlag. Underbart! Slippa att hon halkar omkring när hon flyger runt, hon sticker ju iväg och bockar och sparkar lite ibland vilket mer eller mindre brukar sluta med att hon drar omkull när man longerar på blöt slaskigt gräs som det är nu. Hon var iallafall jättefin! Nu blir det att sätta igång ordentligt med henne igen och då blir det massor av lydnad, vilket behövs tränas jämt och ständigt på den där damen. En av de grejerna hon gärna glömmer bort, att man ska behöva lyssna.


Totto idaaag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: