Resultat Södertälje

Nu kommer helgens resultat, är OTROLIGT nöjd med min FANTASTISKA häst! Första gången vi åker iväg på fastlandet, och första gången han går så mycket på en helg! Resan tog nog ganska mycket på honom, och även klasserna. Han har verkligen kämpat med mig denna helg och varit rent ut av outstanding i varje klass! Finns inget att klaga på hur han betett sig när jag varit på, sen att han varit ett monster i lastbilen och på marken, sån är han tyvärr och det är bara att bita ihop :)

Lördag
120 bed A:0/A:0 två faser
Lite spänd och tittig häst så vart inte så himla bra flyt men han var fin! Fick dock ett stopp på femman som va ett räcke ganska nära dörren ut, som var öppen. Så jag mesred lite i svängen för att inte göra honom sur, så vi kom med lite dåligt tryck och hade honom inte riktigt framme för skänkeln så när han tittade till på den så va det försent och det blev stopp. No biggie tycker jag - han är verkligen ingen "stopper" på något sätt så ah. Sen va det väldigt kort maxtid så blev 4 tidsfel oxå. 4fel + 4tidsfel = 8fel

130 bed A:0/A:0 två faser
Fina underbara häst! Han var verkligen helt amazing här :) Kort maxtid, och alla linjer va det framåt, långa galoppsprång. Han är ju egentligen ganska kortgalopperad så det va gasen i botten haha. Men vi prickade alla distanser helt perfekt och höll planen överallt! Det enda dåliga var väl att jag skulle kunna haft lite mer tryck på vissa ställen men det blir ganska lätt att man blir lite jagandes på Otto så det va bra tycker jag. Gick iallafall in och satte en dubbelnolla, klarade de snåla maxtiderna i båda faserna och det räckte till en 18e placering! Runt 80-90 starter, med många duktiga ryttare och hästar, så ja det va ganska grymt faktiskt!
Felfria och placerade

Söndag
120 bed A:1a Div 1 omgång 1
Här va tramsson lite trött, han hade stått på transport i flera timmar och det tyckte han inte va kul alls.. 
Han va väldigt seg och svarade inte alls fram för skänkeln, och även här va det mycket framåtdistanser, långa kombinationer osv! Så fort jag rätade på mig så bromsade han och jag fick verkligen rida hela tiden! Förutom långsidan där 5 - 6a & 6b - 7 där det blev lite kaos iomed att han hoppade upp sig som tusan på femman, där det efter var fem långa till kombinationen 6 a&b. Valde att hålla planen på fem galoppsprång då han torkade ihop så mycket när jag tog i honom. Blev våldigt långt, men han kämpade och gick av STORT in i kombinationen, vänder upp rejält på både a&b så jag nästan flyger haha. Men han bara fortsätter, framåt över. Så himla fantastisk han är! Resten av banan va även felfritt, och både Ronja och Louise satte varsinn nolla så det blev omhoppning! 
Lång väntan som blev ännu längre pga en olycka som slöt med ambulanshelikopter och grejer, jag va trött och Otto ännu tröttare! Dock kämpade vi oss igenom omhoppningen på 130cm felfritt, ingen bra runda men hästen är otrolig! 
Totalt slöt laget på 18fel i omhoppningen och vi blev placerade trea! Inte alltför dåligt då det va rejält trötta hästar och ryttare hela laget :) 

Filmer kommer! 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: