igår

Igår reds bara Otto ut, och det gick inte alls bra.. KUL med en häst som inte går att rida ut på, han trivs verkligen inte ute i skogen. På ridbana är han så himla trygg och fin men ute i skogen blir han så jävla osäker och bara går och drygar sig och verkligen letar efter anledningar att bråka..
Blev iaf mestadels skritt men red såklart även i trav och galopp. I traven va han ganska tung och hängig i handen, och sen galopperade vi lite på en grusväg och då va han faktiskt ganska fin. Lätt i handen och va så som han ska va! Tyvärr är väl grusvägarna en av de få ställen de går att rida honom med så lite bråk som möjligt, vi har annars ett stort änge som är inhägnat som jag brukar rida i annars men där funkar han inte alls, det va där jag började rida igår..
Sen en rolig sak oxå, skulle hoppa en liten buske som jag hoppade med Ebba häromdagen. Men eftersom han va så fjantig tänkte jag travhoppa den först, den är ganska låg lixom. Dagens misstag haha! Han hoppar alltid så jävla stort i trav, och denna gång va ju inte direkt något undantag.. Höll iaf på att bli avbockad efteråt..

Ebba fick sig bara en mysstund, sen åkte hon till hovslagaren och blev även där lite tillknäckt i ryggen. Ska bli intressant om hon känns nå annorlunda, ska longera henne veckan ut så får se sen :)

Nu ska jag gå ut och rida Otto(i skogen!!) och sen longera Ebban, mocka och fixa stallet+ lite annat vardagligt ointressant ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: