Dagens ridning

Efter ett långt samtal med min kära storasyster igår så bestämde jag mig för att ta mig i kragen och sluta va en sån pussy! Haha.. Iaf så red jag ut på Otto i änget, och ingen mesridning utan verkligen tog tag i problemen på en gång. Han vart såklart mycket arg och upprörd så jag satt ju lite löst frånotill men det var ändå inte mycket han höll på idag. För övrigt kändes han väl halvfin haha.. Lite stark och hängig i handen frånochtill, och så va han lite dryg. T.ex. så ville han inte byta från förvänd galopp till rätt galopp i ena varvet så det blev en heeeeel del förvänd galopp på små volter där jag hade honom inåtställd hela tiden, alltså ingen fusk förvänd galopp(??) hehe. jag vet inte, jag är ju inte jättehajj på hur det ska va i dressyren men aah.

Sen red jag ut på Ebbisen med Lillen på Kelly, som btw har större gångarter en Ebba haha. Så dom red ifrån oss hela tiden ;) Men min lilla flicka kändes fin iallfall, va lite het på gröten och avslappnad är väl inget jag skulle beskriva henne med..men iallafall :)


Snuffson med den fina luvan!!

Nu ska jag alledels snart hoppa in i duschen, sen ta tag i lite plugg som jag borde gjort på lovet och sen sova i tid så jag orkar upp imorn. Kommer inte blogga så mycket veckan som kommer då jag behöver fokusera på skolan och hästarna ordentligt, men vi hörs när vi hörs :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: