Bloggsvar (Ronja)

Annie om Friday:
(1.) Vilka är era favorit märken ?
(2.) Och vilka är era favorit hästgrejer som ni inte kan klara er utan ?


Svar:
(1.)
Det finns otroligt många märken som jag tycker har riktigt fina grejer, vissa har finare till ryttaren och andra till hästen. Men här kommer några exempel på märken jag tycker om.


HV Polo

Älskar märken som har mycket text och stora märken, och då finns det väl inget märke som är bättre än HV Polo. ;)

+ Riktigt snygga ridkläder, och självklart även underbara saker till hästarna. Finns inte mycket som inte är underbart. MUMS helt enkelt. ;)

- Lite väl dyrt.

Mina HV Polo
-2 skjortor, 1 tjocktröja, 1 Luva, 1 Ländtäcke



Kingsland

+
Enligt mig är de riktiga proffs på tröjor samt ridbyxor, det finns något för alla, vissa kläder har mycket och stora märken och andra är lite mer diskreta.

- Dyrt+ så har de ganska tråkig collection på häst utrustning.

Mina Kingsland
-
2 par ridbyxor, 1 schabrak, 1 tjocktröja, 1 par strumpor, 1 mössa, 1 pannband, 1 jacka






Equiline

+
Riktigt snygg utrustning till både häst och ryttare. Ett stort plus är att man kan specialbeställa schabrak+Luva precis som man själv vill ha dom.

- DYRT, Luvan som jag köpte för 600:-(?) har riktigt dålig passform, inte allt för kul.

Mina Equiline
-
1 schabrak, 1 Luva, 1 jacka









John Whitaker

+
Vissa saker är riktigt snyggt och andra mindre snyggt, men allt till ett helt okej pris. Lagom dyrt. ;) Ett stort + till ridbyxorna som är riktigt sköna. Och även ett stort + till fleecelindorna som sitter som en smäck utan padd under!

- Nästan all utrustning som jag äger från John Whitaker har tappa färg väldigt fort. Inte så kul.

Mina John Whitaker
-
1 luva (lyckoluvan), 1 par ridbyxor, 1 täcke, 1 par transportskydd, 2 grimmor+ grimskaft, 1 par benlindor





Lamicell

+
Riktigt fräscha färger på sin utrustning+ ett väldigt bra pris. Verkar även vara väldigt bra passform på schabraken, eller det som jag har är det bra passform på iaf. ;)

- Väldigt tråkigt att de inte har några matschande luvor till sina schabrak. Tråkigt utbud till ryttaren.


Mina Lamicell
-
1 schabrak (snart några fler)











Antares

+
Älska Antares! ;)

- Tråkigt att all deras utrustning skall vara i svart eller ljustbrun, allt borde även finnas i mörkare brun, då hade det varit perfekt. ;) Jävligt dyr utrustning också, men det är det nog lite värt också. ;)

Mina Antares
-
1 Hjälm





Animo

+
Har de absolut snyggaste kavajerna, och självkalrt mycket annat fint också. Har hört ryktesvägar att ridbyxorna skall vara väldigt sköna. ;)

- Som allt annat jag tycker är snyggt så är det dyrt. ;)


Mina Animo
-
1 kavaj






GPA

+
Snygga och helt okej sköna hjälmar. + även endel annat fint.

- Dyrt.


Mina GPA
-
2 st hjälmar






Dyon

+
De har både ett dyrt sortiment och ett lite mindre dyrt, men ändå bra kvalite på allt.

- Det enda jag kan komma på är väl att de borde införskaffa sig en luva som matchar schabraket. ;)

Mina Dyon
-2 träns, 1 par tyglar, 1 förbygel




Det var nog mina favoritmärken, har även fler som jag tycker om, men då blir inlägget alldeles för långt. ;) hehe


(2.)

Har väl egentligen inte så mycket som jag inte skulle kunna klara mig utan men en sak som är helt säker är att utan min sadel så hade livet inte varit lika bra. Jag har slagit i min svanskota ett flertal gånger, har behövt spruta den vid ett tillfälle (typ som när hästar blir sprutade för kotledsinflamationer eller dylikt) vilket jag aldrig mer kommer göra igen, de sa att om inte det skulle fungera så skulle de göra det igen fast med ett annat medel som gjorde ännu ondare, så nej tack. Men iaf så fungerade inte den sprutan så nu när jag sitter länge på för hårt så kan jag knapt sätta mig ner på ett långt tag efter.  Så min sadel är en liten räddare i nöden för min svans. ;)

Det är en Prestige Michael Roberts.

Sen skulle även livet vara otroligt tråkigt utan allt swarovski. ;) haha

Men annars tror jag nog inte att det är så mycket som jag inte skulle klara mig utan. ;)


Fortsätt bomba oss med frågor mm, we love it. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: