Bloggsvar (Ronja)

Annie om Friday:
Glömdefråga ;)
Ska köpa träns men vet inte vad jag ska köpa...
Har ni nått träns tips ?


Svar: Jag har väl ungefär samma tips som Sara här. Men jag kan iaf rekomendera Dyon working collection tränset. Har ett sånt till Castro och det fungerar finfint. +att det är väldigt smidigt med clips istället för spännen. :) Det tränset kostar ca 1100:- på Dahrves+ 400:- om man skall ha tyglar till.

Sen har jag även två Treadstone träns. De är lite billigare, tror mina kostade ca 600-700:-, och då är det bra kvalité och passform. Så de kan jag också rekomendera.

Kan även rekomendera det tränset som jag har till Curt, vilket är ett Cheval. Köpte det för 8(?)år sen och det har inte gått sönder ännu, och då har det använts snudd på varje dag. Ganska bra kvalité. På den tiden kostade det tränset kanske 600:-(?).

Som sara sa så finns det även många fina träns från Hööks, jag har dock inte så stor koll på kvalitén på deras träns, har enbart köpt ett träns därifrån (på senare tid), vilket var ett ganska billigt träns och första gången jag använde det så spöregnade det, vilket kanske inte var supersmart, så det blev lite "uppluckrat", eller hur man nu skall förklara det, men det syns bara på nära håll. :)


Jag är väl egentligen ingen "träns människa" så jag har tyvärr inte så stor koll på sånt här. Använder ju enbart nackstycket+ sidostyckerna på tränset när jag tävlar så därför är jag inte så insatt i träns världen. ;)

Om du vill lägga lite extra pengar på träns så har de väldigt fina inne på xtremehorsemakeover.com och sen kan du även kolla in HV Polos träns det kostar runt 1100:- (inkl tyglar)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: