"Vad jag vill bli när jag blir stor?"

Haha eftersom vi fått flera kommentarer om att vi ska skriva om vad vi vill göra i framtiden, efter gymnasiet och sådär så tänkte jag väl ta tag i det. Ronjas inlägg om det kan ni läsa HÄR!

Jag går ju alltså ut gymnasiet i sommar, dock har jag ju fuckat upp lite så har lite poäng att ta in som jag får göra efter sommaren(eller under sommaren?) Planen är väl att dom kurserna ska jag läsa av på distans. Kommer inte ihåg exakt hur mycket poäng det är men det är inte jääättemycket. Men det är inget som är bestämt eller klart där så vi får se hur det löser sig.

Efter det har jag väldigt svårt att tro att jag kommer orka ta tag i att plugga vidare till något, även om det kanske hade varit smart så tror jag inte att det kommer funka. Är ju så äckligt skoltrött som det bara går att va och har varit det sen 8-9an så. Annars har jag typ sen 8an velat plugga vidare till fastighetsmäklare.. Ingen aning varför för jag vet inte om jag är särskilt säljande och så men men..

Enda saken som är säker är väl att jag vill fortsätta rida och hålla på med hästar. Helst förstås ha ett tävlingsstall på fastlandet precis som Ronja, men hur nu det ska finansieras vet jag inte. Och det är ju något som kräver hårt arbete, pengar och talang. Så det får väl skjutas upp, får ha det som drömmål!

Iallafall så vill jag ju jobb så fort som möjligt när skolan är slut, men det blir ju lite beroende hur jag gör med de kurser som är kvar.. En tanke är ju att åka iväg och jobba och ha med Otto, förmodligen fastlandet men hade jättegärna åkt utomlands ett halvår - ett år och fått jobba på riktigt!

Så några färdigspikade planer har jag ju inte direkt, är ju inte så bra på det där med att planera och hålla mig till det utan jag brukar köra på det som känns rätt för stunden bara..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: