Bloggsvar (Ronja)

Julia om Dagen.:
3-åringen som ni bytte mot Cortino? Har ni fått hem den? Kan du inte berätta lite om den?! Hur har Cortino det på fastlandet?


Svar: Japp vi har haft den hemma i två veckor nu. Det är ett sto efter Cyrano de Bergerac och med fullblodsmamma. Eftersom det är enbart mamma och Fia som jobbat med henne så vet jag inte så mycket om henne. Men hon är ljusbrun och har minimalt med tecken på kroppen, hon ser väl mer ut som en travhäst än en ridhäst just nu.

För tillfället är hon ca 20cm högre bak än fram, är lite för smal fast vi trycker i henne massa hö, tussig i pälsen och har ganska så struttigt steg, eller traven är väl helt okej men jag har bara sett henne galoppera i väldigt struttig korsgalopp. Men men det blir väl kanske en bra häst för mamma i framtiden, hon har ju ingen häst för tillfället. ;)

Har tyvärr ingen aning om hur Curt har det då mamma inte berättar något för mig, jag har frågat henne ett antal gånger men inte riktigt fått något klokt svar. Men förhoppningsvis så har han väl det bra.. :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: